جستجوسبد خرید

معرفی انواع رنگ نما

در این مقاله به معرفی انواع رنگ نمای ساختمان پرداختیم . رنگ نما پوششی است که به دلیل قدرت پوشانندگی بالا مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف پذیری, بیشتر مورد توجه است.

معرفی انواع رنگ نما در نقاشی ساختمان 

یکی از قسمت های رنگ آمیزی ساختمان را می توان رنگ نما ساختمان دانست. امروزه با توجه به اینکه بازار رنگ نمای ساختمان رشد کرده است، تولید رنگ نما و انواع آن نیز توسعه یافته است. زیرا رنگ ها نه تنها به ساختمان جان می بخشند، بلکه زیبایی آن را چندین برابر می کنند وبه لحاظ سرعت اجرا برای کارفرمایان مقرون به صرفه هستند. پیشرفت در رنگ نما به حدی است که نه تنها به عنوان پوششی برای زیبایی استفاده می شود، بلکه می تواند عایق رطوبتی و حرارتی خوبی نیز باشد. با ما همراه باشید تا با انواع رنگ های نمای ساختمان بیشتر آشنا شویم.

رنگ ساختمانی

انواع رنگ نما

رنگ آکریلیک

یکی از محبوب ترین رنگ ها برای نما و سطوح دیگر است. رنگ اکریلیک به دلیل قدرت پوشانندگی بالا مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف پذیری, بیشتر مورد توجه است.

آستر پوششی اکریلیک

آنها بر پایه آب هستند. آستر پوششی اکریلیک با حلال آب, ضد قارچ و بی بو است و به سلامت انسان و محیط زیست آسیب نمی رساند و به عنوان آستربر روی کلیه سطوح تشکیل شده از املاح معدنی از جمله بتن، گچ، ایرانیت، دیوار پیش ساخته سیمانی و گچی و آجر فشرده قابل استفاده می باشد.

رنگ روغن

برای تمامی سطوح خارجی به ویژه نرده، در و پنجره های فلزی و مناسب برای رنگ آمیزی سطوح خارجی، درب و پنجره فلزی کاربرد دارد. این رنگ بر پایه حلال نفتی بوده و در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد.

اپوکسی پایه آب

از اپوکسی پایه آب بیشتر در مناطق صنعتی استفاده می شود. در منازل و ادارات از این رنگ به دلیل مقاومت بالا برای کفپوش استفاده می شود. اپوکسی پایه آب مناسب برای آب بندی و پوشش سخت بر روی انواع سطوح صاف و شیب دار , در پروژه های ساختمانی , تجاری و صنعتی استفاده می شود.

رنگ نانو

این رنگ عایق و مقاوم، با کیفیت، بسیار مناسب برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان ها است و به دلیل عایق بودن و کیفیت بالایی که دارد گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.

گاهی این سوال پیش می آید که عمر مفید رنگ چقدر است؟

اگر اجرا و زیرساخت ها به درستی انجام شود 10 تا 15 سال عمر می کنند.

اجرای عایق رطوبتی چگونه است؟

اجرای عایق رطوبتی چگونه است؟

نانوشیلد محصولات متنوعی از عایقهای رطوبتی کاربردهای گوناگون را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد و تقریبا تمامی این محصولات را میتوانید با استفاده از قلم مو، غلطک و ایرلس اجرا کنید. در ادامه با توضیحات تکمیلی در رابطه به چگونگی اجرای عایق رطوبتی نانوشیلد بیشتر آشنا خواهید شد

عایق رطوبتی فشار منفی چیست؟

عایق رطوبتی فشار منفی چیست؟

عایق رطوبتی فشار منفی به نوعی از عایق رطوبتی گفته می‌شود که برای محافظت از سازه‌ها در برابر نفوذ آب از سطح خارجی به سطح داخلی در سازه اعمال و اجرا میشود. به بیان ساده‌تر، این نوع عایق زمانی بکار میرود که احتمال نفوذ آب و رطوبت از خارج به داخل سازه وجود دارد.

زمان خشک شدن عایق نانو چقدر است؟

زمان خشک شدن عایق نانو چقدر است؟

یکی از پرسشهای اساسی در رابطه با عایق کاری و آب بندی این است که چقدر باید صبر کنیم تا عایق رطوبتی نانو خشک شود؟ دانستن پاسخ این سوال نقش بسیار مهمی در کیفیت عایق کاری و آب بندی سطوح دارد. پاسخ کوتاه این است: حداکثر 72 ساعت اما اگر میخواهید پاسخ دقیق را بدانید با ادامه این یادداشت همراه شوید

نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو چگونه است؟

نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو چگونه است؟

عایق رطوبتی نانو کاربردهای وسیعی دارد و برای آب بندی سطوح مختلفی از جمله سطوح فلزی و چوبی و همچنین به عنوان یک لایه ضد اب و رطوبت بر روی انواع مصالح ساختمانی استفاده میشود. در این مطلب به نحوه استفاده از عایق رطوبتی نانو میپردازیم.