آب بندی چاله آسانسور

چاله آسانسور در برخی مواقع در اثر جذب و یا نشتی آب به داخل آن باعث مشکلاتی از جمله جذب رطوبت و پوسیدگی کف آسانسور میشود با عایقکاری فشارمنفی چاهک اسانسور به صورت کامل عایقکاری میشود

چگونه چاله آسانسور را عایق رطوبتی کنیم؟ 

ما سؤالات زیادی در مورد نحوه ضد آب کردن گودال آسانسور داریم، بنابراین نماینده فنی نانو شیلد ،  فکر کرد که زمان آن رسیده است که مقاله ای در مورد بهترین شیوه ها بنویسد. این چیزی است که می گفت:دو روش برای ضد آب کردن چاله آسانسور وجود دارد: از بیرون یا از داخل. عایق رطوبتی از بیرون که به عایق رطوبتی فشار مثبت نیز معروف است، بهترین روش برای محافظت از بتن، فولاد و همچنین فضای داخلی است. هنگامی که چاله های آسانسور خود را در حین پیش ساخت عایق بندی می کنید، زمانی که از روش های کاربردی مناسب استفاده می کنید، حداکثر عملکرد را از سیستم عایق رطوبتی خود می گیرید. اخطار در این مورد این است که پیمانکاران عایق رطوبتی شما باید پروتکل های سختگیرانه کاربرد را به طور کامل رعایت کنند.

عایق فشار منفی رفع نم و چاله آسانسور

سناریوی دوم، ضد آب کردن چاله های آسانسور از داخل است که به عنوان ضدآب فشار منفی نیز شناخته می شود. بسته به پروژه، این می تواند ساخت و ساز جدید باشد یا می تواند به عنوان بخشی از یک پروژه بازسازی انجام شود. از تعداد تماس‌هایی که از مدیران تعمیر و نگهداری ساختمان‌های چند طبقه دریافت می‌کنیم، شگفت‌زده خواهید شد (یا شاید نه؟). آن‌ها اغلب افراد بدشانسی هستند ، زیرا سابقه پیشگیری و حفاظت از ضد آب بد را در چاله‌های آسانسور خود به ارث برده‌اند.

ببینید، بیشتر مردم فکر می‌کنند که مناسب است فقط دیوارهای چاله آسانسور را با نوعی پوشش غیر قابل تنفس بپوشانند تا آنها را «ضدآب» کنند، غافل از اینکه این نوع پوشش‌ها رطوبت را به دام می‌اندازند و باعث ایجاد حباب و پوسته پوسته شدن آن‌ها از سطح بتن می‌شوند. آسانسورهای آنها بدون حفاظت واقعی فشار هیدرواستاتیک مزاحم اطراف سازه همچنان ادامه دارد تا زمانی که یک نشتی کوچک داشته باشند، که پس از آن به یک نشتی بسیار بزرگ تبدیل می‌شود که پرداختن به آن می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، بدون اینکه به مشکل روابط عمومی با ساکنان ساختمان اشاره کنیم.

مدیر تعمیر و نگهداری بی خبر یک روز صبح سر کار می آید تا دو فوت آب در کف چاله آسانسور پیدا کند. در نتیجه، آنها مجبورند آسانسورها را خاموش کنند، سعی کنند این آب را که گاهی اوقات بسیار مشکل است حذف کنند و سپس علت نشتی را برطرف کنند. در عین حال، آنها با مستاجران عصبانی نیز سر و کار دارند.

وقتی با ما تماس می گیرند، در وحشت هستند.

عایق کاری مقرون به صرفه چاله آسانسور

این خبر خوب است: یک راه مقرون به صرفه برای جلوگیری از این وضعیت وجود دارد که من در یک لحظه توضیح خواهم داد، اما ابتدا، اجازه دهید در مورد مراحلی که برای ضد آب کردن چاله آسانسور خود از داخل انجام می دهید صحبت کنیم. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

نحوه اجرا عایق کاری چاله آسانسور

آسانسورها را ببندید

شناسایی کنید که نشت ها از کجا می آیند. این مهم است. نشتی ها می توانست سال ها وجود داشته باشد و همانطور که می دانیم، آب همیشه مسیر کمترین مقاومت را پیدا می کند. ترک‌ها، درزها و بتن ضعیف، علتی برای نفوذ آب هستند.

پمپاژ آب از چاله آسانسور می تواند بسیار مشکل باشد. عواملی که بهترین پروتکل حذف آب شما را تعیین می‌کنند به محل آن بستگی دارد. اگر در یک منطقه شهری متراکم هستید، از نظر لجستیکی مشکل است. ممکن است نیازهای محلی شهرداری داشته باشید، و عمق چاله آسانسور نیز در راه حل حذف آب شما موثر است. صرف نظر از این، این آب باید حذف شود.

هنگامی که آب را پمپ کردید، می خواهید چندین فن صنعتی برای خشک کردن چاله آسانسور خود بیاورید. ورود آنها به چاله آسانسور دردسرساز است، اما باید انجام شود. منطقه باید خشک شود.

قبل از انتخاب ماده عایق رطوبتی خود، لازم است تعیین کنید که آیا مواد افزودنی یا هر نوع ماده دیگری روی بتن یا درون آن وجود دارد که می تواند در تعمیر شما اختلال ایجاد کند یا پوششی را که به شما توصیه می کنم دفع کند. استفاده کنید. امیدواریم که بتوانید به این اطلاعات از مهندس، پیمانکار یا مالک اصلی ساختمان دسترسی پیدا کنید. اگر نه، پس روش‌هایی مانند نمونه‌گیری اصلی وجود دارد که می‌تواند به شما در تعیین این موضوع کمک کند. اگر چنین است، برای شناسایی بهترین راه حل جایگزین شما به نتایج آن نمونه اصلی نیاز داریم.

در مرحله بعد، بتن را بررسی کنید تا مشخص شود برای تعمیر آن چه کاری باید انجام شود. آیا ترک هایی وجود دارد؟ آیا بتن به حدی خراب شده است که فولاد تقویت کننده را در معرض دید قرار دهد؟ بسیار مهم است که همه این مناطق تعمیر شوند. اگر نشتی‌های فعال وجود داشته باشد، روش‌های رفع آن شامل تزریق یورتان یا احتمالاً سیمان هیدرولیک است که هر دو برای توقف جریان آب طراحی شده‌اند. سیمان هیدرولیک به آب واکنش نشان می دهد و گرم می شود و اجازه می دهد تا خشک شود. این برای سناریوهای نشت آب فعال شما بسیار موثر است. اگر این امکان پذیر نباشد، تزریق کراک یورتان یک روش موثر و نسبتاً پرهزینه است. 

ملات های وصله و تعمیر نیز وجود دارد. این نوع مواد ضد آب را می توان فقط با آب مخلوط کرد و بدون آموزش زیاد استفاده کرد. با این حال، این می تواند تا حدودی مخاطره آمیز باشد، زیرا، بدون درک کامل از تکنیک ها و مواد ضد آب، تعمیر ممکن است به همان اندازه موثر نباشد و شما را به نقطه اول بازگرداند. (در یک دنیای کامل، هیچ مشکلی در مورد دفع آب سطح بتن شما وجود ندارد، و هنگامی که تمام آماده سازی و تعمیرات سطح کامل شد، مواد را می توان به راحتی اعمال کرد.)

وارد کردن یک سمپاش برقی به یک فضای محدود مانند گودال آسانسور دشوار است، بنابراین ممکن است مجبور شوید سطح بتن را به صورت مکانیکی آسیاب کنید تا منافذ باز شود. اگر کمی رطوبت روی سطح وجود داشته باشد، اشکالی ندارد – شما آن را از SSD می‌خواهید، یا، آن را اشباع، خشک می‌کنید – جایی که روی سطح خیس نیست، اما مرطوب است. رطوبت موجود در بتن به چسبندگی و نفوذ مواد ضد آب به داخل منافذ کمک می کند.

هنگامی که مواد ضد آب را اعمال کردید، محافظت از سطح در برابر خشک شدن بسیار مهم است. شما باید آن سطح را به مدت 72 ساعت مرطوب نگه دارید تا مواد عایق رطوبتی کاملا خشک شود.

چیزی که من توضیح دادم یک سناریوی معمولی بود. با این حال، اگر گودال آسانسور شما به نحوی آلوده باشد – از مواد شیمیایی یا مایعات هیدرولیک – یک روش حفاظتی جایگزین مورد نیاز است، اما این سناریو غیر معمول است.

پیشگیری از جمع شدن آب در چاله آسانسور 

پیشگیری ارزش یک تن مواد را دارد.

من به همه مهندسان ساختمان، مدیران تعمیر و نگهداری و مالکان توصیه می‌کنم که پول اضافی را در قسمت جلویی صرف کنند تا چاله‌های آسانسور خود را با یک محصول ممتاز نانوشیلد ضد آب کنند. از نظر مالی، آنها همچنان جلوتر خواهند بود. استفاده از این نوع متریال از مشکلات سالانه، کار و هزینه‌های پوشش غیر قابل تنفس جلوگیری می‌کند، بدون اینکه به دردسر گران‌تر ناشی از نشت آسانسور در شرایط اضطراری اشاره کنیم، که همچنین می‌تواند منجر به از دست دادن مستاجران ساختمانی با ارزش و حقوق ثابت مالک ساختمان شما شود.

محصولات عایق رطوبتی نانوشیلد ما در صورت استفاده صحیح می توانند برای چندین دهه خدمات دوام بیاورند. من هر کسی را به چالش می کشم تا تجزیه و تحلیل هزینه را در مورد بازرسی مجدد و درمان سالانه در مقابل پوشش چاله آسانسور در قسمت جلویی اجرا کند. شما در حال حذف هزینه های نگهداری سالانه اختصاص داده شده برای نگهداری سالانه، به علاوه هزینه ها و زمان خرابی مربوط به تعمیر اساسی هستید.

اگر در مورد عایق رطوبتی چاله آسانسور سؤالی دارید،  با کارشناسان نانوشیلد تماس بگیرید.

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.