رزین سنگ چیست؟

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی سنگ‌هایی که از دل طبیعت استخراج می‌شوند. همانطور که می دانید این سنگ ها تحت یک سری فرایندهای برش و صیقل دادن از حالت خام به حالت آماده ی مصرف تبدیل می گردند. یکی دیگر از کارهایی که روی سنگ‌ انجام می‌شود رزین سنگ می باشد.

رزین سنگ چیست؟رزین سنگ چیست؟رزین سنگ چیست؟

رزین سنگ

رزین ترکیبی مصنوعی یا طبیعی است که بسیار چسبنده است و اگر تحت شرایطی خاص قرار گیرد، سخت می شود. رزین‌ها بعد از اعمال روی سطح خشک، براق و سخت می‌شوند. معمولا از رزین‌ها برای ضد آب و عایق نمودن نماهای سنگی، آجری و حتی سیمانی استفاده می‌شود.
رزین سنگ رزینی می باشد که برای پرکردن درز‌ها، افزایش طول عمر ، براق شدن ، زیبایی و نرمی سنگ بکار می رود. با استفاده از رزین، می توان نواقص سنگ مانند چاله‌ها و درزهای سنگ‌ها را رفع نمود. رزین‌ها فوری پس از استفاده خشک می شوند و باعث ضد آب شدن و حفاظت از سنگ، آجر و سطوح سیمانی می‌گردند. رزین سنگ مقاومت سنگ در برابر اشعه‌های نور خورشید و عوامل جوی مانند سرما و گرمای شدید را بالا می برد.

مزایای رزین سنگ

انواع رزین سنگ

انتخاب رزین بر پایه نوع سنگ صورت می گیرد. به هرحال انواع مختلفی از رزین وجود دارند:

دستورالعمل اجرای رزین روی سنگ

• حتما دست خود را با دستکش بپوشانید.
• مواد را در اندازه‌های درست و دقیق با هم ترکیب کنید.
• زمان کافی برای خشک شدن کامل رزین در نظر بگیرید.
• نوع رزین را به دقت انتخاب کنید.
• عملیات رزین سنگ را در شرایط دمایی مناسب انجام دهید.
• دقت کنید سنگ کاملا خشک باشد و هیچ‌گونه نم، رطوبت، چربی، آلودگی یا گردوغبار نداشته باشد

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.