آببندی چاله آسانسور

چاله های آسانسور بدلیل قرارگیری در زیر فونداسیون همیشه در معرض فشار منفی و نفوذ آب هستند و نیاز مبرم به عایقکاری دارند. آببندی چاله آسانسور بسته به سطح تراز آب زیرزمینی، حجم آب وارد شده و دیگر مسایل میتواند با روشهای متفاوتی انجام بگیرد.

چاله آسانسور چیست؟

پایین ترین قسمت چاه آسانسور که در زیر پایین ترین طبقه آسانسور واقع میشود و کابین، ریل و وزنه تعادل در آن قرار میگیرد را، چاهک یا چاله آسانسور می نامند. این قسمت از آسانسور در برخی مواقع در اثر جذب و یا نشتی آب به داخل آن باعث مشکلاتی از جمله جذب رطوبت در دیوارهای نزدیک و همچنین پوسیدگی کف آسانسور میشود. بنابراین یکی از محلهای محل در یک ساختمان است که باید با دقت آب بندی شود.

آب بندی چاله آسانسور

چاله های آسانسور به دلیل موقعیتی که دارند و زیر فونداسیون قرارمیگیرند، در معرض هجوم آبهای زیرزمینی به داخل و دیواره های اطراف آن هستند. بطور کلی چاله های آسانسور همیشه در معرض فشار منفی و نفوذ آب هستند و بخاطر وجود تاسیسات برقی در این نقاط، مسئله عایقبندی صد در صدی چاله آسانسور بسیار ضروری میباشد. زمانی که سطح آب زیرزمینی بالاتر از سطح تراز فونداسیون باشد، حجم آبی که به چاله آسانسور وارد میشود بیشتر است و بهتر است در این حالت در حین ساخت فونداسیون و چاله آسانسور از بتن های آببند استفاده شود که در بافت خود ذرات سیلیس دارند و خلل و فرج این بتنها بوسیله ذرات سیلیس پوشانده شده و کاملا آببندی میشوند.

روشهای آببندی چاله آسانسور

برای آببندی چاله آسانسور، بسته به موقعیت آن نسبت به سطح تراز آب زیرزمینی، از روشهای متفاوتی استفاده میشود. این روشها میتوانند به تنهایی و یا بصورت ترکیبی اجرا شوند. در زیر فقط به ذکر نام این روشها بسنده میکنیم:

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.