ضد آب کردن استخرهای شنا

ضد آب کردن سطوح افقی و عمودی استخر ضروری است تا سازه ها بتوانند در مدت زمان طولانی ضد آب و کاملاً پایدار باقی بمانند که عایق نانوپول نانوشیلد محافظ بسیار قوی می باشد.

چگونه استخرهای شنا را آب بندی کنیم :

حفاظت ساختمان از آسیب های ناشی از آب برای استحکام آنها بسیار مهم است. همچنین ضد آب کردن سطوح افقی و عمودی استخر ضروری است تا سازه ها بتوانند در مدت زمان طولانی ضد آب و کاملاً پایدار باقی بمانند.

نکاتی که در هنگام ضد آب کردن استخر باید در نظر گرفته شود:

موارد مهمی که در هنگام آببندی استخر باید در نظر گرفت این است که سطوح مورد نظر عموماً با دو نوع آب در تماس هستند، آب زیرزمینی پشت دیوارها (فشار منفی) و آب داخل خود استخر(فشار مثبت)به منظور عایقکاری آب پشت دیواره استخر، استفاده از عایق فشار منفی پایه آب نانوشیلد توصیه می شود زیرا مانعی محکم در برابر فشارآب های پشت دیواره استخر ایجاد می کند و آن را از اثر تهاجمی فشار منفی محافظت می کنند.

آببندی استخر

در مورد آب داخل استخر، حاوی کلر و سایر عواملی است که می تواند پایداری سازه را به خطر بیندازد، به این دلایل دیواره های استخر باید به دقت ضد آب و محافظت شوند که عایق نانوپول نانوشیلد محافظ بسیار قوی می باشد.به منظور ایجاد سطحی ضد خزه و جلبک و همچنین آنتی باکتریال از محصول نانو پول نانوشیلد استفاده میکنیم که ععلاوه بر آببندی رنگ آبی استخری دارد و استخر را زیبا می کند.

اهمیت مرحله برنامه ریزی هنگام ضد آب کردن استخرهای شنا

در مرحله برنامه ریزی ساخت و ساز یا بازسازی استخرها می توان از بسیاری از مسائل جلوگیری کرد، عایقکاری کافی نیست و محافظت از سطوح و دیوارها در برابر همه عوامل تهاجمی که می توانند دوام آنها را به خطر بیندازند بسیار مهم است.

عایق رطوبتی

در میان راه حل های محبوب و توصیه شده، محصولات نانوشیلد ساخته شده از پلیمر های پایه آب وجود دارد که به طور خاص برای شبکه سازی روی لایه های سیمانی حتی مرطوب طراحی شده اند، این محصولات را می توان هم در داخل و هم در خارج استفاده کرد و یک لایه ضد آب تشکیل می دهد که می تواند در برابر3 بار فشارمنفی و 5 بار فشار مثبت مقاومت کند و همچنین قابلیت مقاومت دما از 20- الی 200 درجه سانتیگراد را دارد.

مراحل پیشنهادی برای آب بندی استخر:

  1. ابتدا سطح دیوار و کف را با عایق نانومالتی دوجزئی فشار منفی به ضخامت یک میلیمتر( یک کیلوگرم در هر متر مربع) را می پوشانیم و هنگامی که عایق هنوز خیس است مش(توری) را بر روی آن می چسبانیم.( در مواردی که سازه، بتن مسلح باشد نیاز به توری نیست)
  2. در مرحله بعد نانوپول که در واقع یک عایق رطوبتی پلیمری است که با تکنولوژی نانو تولید شده و بهترین عایق برای آب بندی استخر است، را به ضخامت یک میلیمتر( یک کیلوگرم در هر متر مربع) بر روی سطح اجرا می کنیم.


p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.