تفاوت عایق رطوبتی نانو و قیرگونی

عایق رطوبتی نانو تفاوت بسیار زیادی با ایزوگام و قیرگونی دارد و همچنین قدرت و عملکرد آن به مراتب بیشتر میباشد .

هنر عایق رطوبتی 13000 سال پیش شروع شد و توسعه یافت تا به سومین تجارت بعد از نجاری و سنگ تراشی تبدیل شود. با تبدیل شدن ما به یک جامعه کشاورزی، کشاورزان مجبور بودند غلات خود را از رطوبت و پوسیدگی در ماه های سرد محافظت کنند تا از گرسنگی جلوگیری کنند. این دوره نوسنگی همچنین قایق‌سازی و سفرهای دریایی را برای دامن زدن به تجارت وارد بازی کرد، بنابراین آنها قیر ساخته شده از سطح باتلاق‌های ذغال سنگ نارس را ابداع کردند که بی شباهت به آسفالت امروزی نبود. و سپس مصری ها بودند که مقبره های اهرام جیزه علیرغم طغیان رودخانه نیل در مجاورت بکر بود، بنابراین حتی در سال 3600 قبل از میلاد، زیرزمین های خود را ضد آب می کردند.

هنگامی که شما هر ساختمانی را می سازید، فونداسیون همیشه با خاک اطراف خود تماس خواهد داشت. در بیشتر موارد، می توانید این را به عنوان تماس دائمی با رطوبت آب های زیرزمینی تفسیر کنید. فشار هیدرواستاتیک، یا فشار آب که به فونداسیون شما فشار می‌آورد، در صورت عدم کاهش رطوبت، باعث ایجاد مشکلاتی در رطوبت می‌شود. ساختمان شما باید با تهدید نهایی نفوذ رطوبت زندگی کند.

عایق رطوبتی و ضد رطوبتی که با مایع سرد استفاده می شود چه اشتراکی دارند؟

در حالی که هر دو روش برای جلوگیری از رطوبت از خانه یا ملک تجاری شما طراحی شده اند، و ما اغلب می شنویم که افراد از این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می کنند، از نظر نتایج نهایی بسیار متفاوت هستند.

این سردرگمی قابل درک است زیرا هر دو روش زیر درجه (یا زیر سطح زمین) انجام می شوند. با این حال، عایق رطوبتی تنها روشی است که ساختمان شما را از نیروی آب فشار هیدرواستاتیکی که از دیوارهای شما عبور می کند محافظت می کند. از سوی دیگر، عایق رطوبتی، صرفاً جذب رطوبت را در ساختمان هایی که نگران فشار هیدرواستاتیکی نیستند، به تاخیر می اندازد. به اختصار:

عایق رطوبتی از رطوبت خاک جلوگیری می کند.

ضد آب تمام رطوبت و مایعات را خارج می کند.

عایق رطوبتی

آیا هر ساختمانی به نم زدایی نیاز دارد؟

هر دیوار پایه بتنی یا بنایی که خاک را حفظ می‌کند و فضاهای داخلی و طبقات زیر درجه را محصور می‌کند، باید از بالای پایه تا درجه نهایی ضد رطوبت شوند.

عایق رطوبتی نانو می تواند در برابر آب تحت فشار مقاومت کند همچنین می تواند به دیوارها در مقاومت در برابر نفوذ رطوبت کمک کند. اگر در حال ساختن یک ساختمان یک طبقه و درجه بالاتر هستید، منطقه ای که از لبه دال به پایه منتقل می شود را می توان با مواد عایق رطوبت درمان کرد تا در هزینه های مشتری شما صرفه جویی شود، زیرا فضای اشغال شده و تکمیل شده کمتری وجود ندارد. یک زیرزمین اگر سطح زمین خارجی شما کمتر از سطح کف داخل ساختمان باشد، در این صورت خطر ورود آب تحت فشار کمتر است و عایق رطوبتی منطقی خواهد بود.

اشکالات پوشش‌های آسفالتی:

نمی تواند شکاف ها و سوراخ ها را ببندد

در دماهای مختلف مقاوم نیست

مواد مورد استفاده برای نم زدایی

عایق رطوبتی بیشتر بر روی سطح بیرونی ساختمان تمرکز دارد. ترکیبات عایق رطوبت معمولاً پوشش‌های آسفالتی و ضد آب (معروف به آبگریز) هستند که به صورت مایع با برس زدن، پاشیدن روی هر پایه یا سطوح دیوار زیرزمین که تماس مستقیم با زمین دارند، اعمال می‌شوند.

این مواد برای جلوگیری از جذب و نفوذ آب از طریق بتن مرطوب یا مرطوب طراحی شده اند، اما در برابر آب تحت فشار مقاومت نمی کنند.

آیا هر ساختمانی به عایق رطوبتی نیاز دارد؟


 عایق رطوبتی بیشتر در مناطقی که سطح ایستابی بالا یا سایر شرایط شدید خاک و آب وجود دارد مورد نیاز است.

در حالی که عایق رطوبتی معمولاً 1.8٪ از هزینه های ساخت هر ساختمان را تشکیل می دهد، 83٪ از تمام شکایات نقص ساختمان را نشان می دهد. خبر خوب این است که این کاملا قابل پیشگیری است. هنگامی که ساختمانی را که در معرض آب تحت فشار هیدرواستاتیک قرار دارد، ضد آب می کنید، حتی با فشار بالای سر از ورود آب به بتن جلوگیری می کند.

 عایق رطوبتی به مواد 10 میلی متری نیاز دارد، مواد عایق رطوبتی معمولاً مواد 40 میل یا بیشتر هستند، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری را در دماهای پایین حفظ می کنند (برخلاف ایزوگام)، و می توانند ترک ها را تا 1/16 اینچ پل بزنند.

انواع عایق رطوبتی

عایق رطوبتی سمت مثبت:

این زمانی است که مواد عایق رطوبتی را در قسمتی از سازه که با منبع آب ملاقات می کند، اعمال می کنید. این برای جلوگیری از آب قبل از ورود به ساختار شما و ایجاد آسیب طراحی شده است.

عایق رطوبتی سمت منفی:

این زمانی است که قسمت داخلی را در مقابل فشار هیدرواستاتیک، مانند چاله آسانسور، آستر مخزن، یا کارهای اصلاحی، عایق می کنید.

عایق رطوبتی طرف کور:

این نسخه ای از عایق رطوبتی سمت مثبت است که در آن سیستم عایق رطوبتی قبل از دیوارها یا دال های سازه ای نصب می شود.

5 متداول ترین عایق رطوبتی

عایق رطوبتی نانو بام

در ابتدا استفاده آسان است

چسبندگی عالی به تمام لایه ها

مقاوم در برابر انواع حلال ها

مقاومت در برابر دما از منفی 20 درجه سانتیگراد تا مثبت 300 درجه سانتیگراد

قابلیت اجرای سریع

تحمل فشار تا 7 اتمسفر

عایق رطوبتی پرایمر پایه آب

عایق رطوبتی نانو مالتی

قدرت خوب

خاصیت ارتجاعی ضعیف

تحمل فشار مثبت تا 7 اتمسفر

تحمل فشار منفی تا 3 اتمسفر

مقاوم در برابر انواع حلال ها مانند تینر و بنزین

آنتی باکتریال و ضد خزه

مقاوم در برابر دما از منفی 20 درجه سانتیگراد تا مثبت 300 درجه سانتیگراد

قابلیت اجرا در قطعات و زمان های مختلف

قابلیت اجرا در محل های مرطوب

عایق رطوبتی نانوپول

 آنتی باکتریال و ضد خزه

مقاومت در برابر دما از منفی 20 درجه سلسیوس تا 300 درجه سلسیوس

قابلیت اجرای سریع

قابلیت اجرا در زمان و قطعات مختلف

قابلیت اجرا در محل های مرطوب

مقاوم در برابر انواع حلال ها مانند تینر و بنزین

تحمل فشار منفی تا 3 بار

تحمل فشار مثبت تا 5 بار

عایق کناف

حمل آسان

 اجرای سریع

سبک وزن

برای محیط های خیلی مرطوب مثل دیواره داخلی استخر، جکوزی و سرویس های بهداشتی عمومی قابل استفاده می باشد.

هزینه بصرفه عایق رطوبتی

 عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر این هزینه تأثیر بگذارد، اما اکثر غشاهای عایق رطوبتی با کیفیت بسیار بهتر از ایزوگام و قیرگونی، هم در عملکرد و هم از نظر دوام طولانی مدت، عمل می کنند. بنابراین، با وجود هزینه اولیه کمتر، سرمایه گذاری قوی تری است.

اگر هنوز سؤالات بی پاسخی در مورد عایق رطوبتی در مقابل بقیه موارد دارید، لطفاً تماس بگیرید.

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.