آب بندی بام را جدی بگیرید !

آب بندی و عایق کاری غیر اصولی بام یکی از مشکلات عمده ایست که ساختمانهای شهرهای کشور را تهدید میکند و باید بطور جدی به آنها پرداخته شود.

بخش قابل توجهی از پروژه های مرتبط با آب بندی و عایق کاری ساختمان که توسط تیم اجرائی نانوشیلد انجام میشود مرتبط با آب بندی و عایق کاری پشت بام خانه هایی است که زمان چندانی از احداث یا بازسازی آنها نمیگذرد! و تنها دلیل آن عدم اجرای صحیح عایق رطوبتی پشت بام است.

جالبتر آنکه این موضوع ارتباط بسیار کمی با فصول بارندگی ( زمستان و بهار ) دارد.

اجرای صحیح هر پروژه ای یکی از مهمترین عوامل در کیفیت کار نهایی است و متاسفانه در بسیاری از پروژه ها مشکل دقیقا به نحوه اجرا مرتبط میشود و نه نوع و کیفیت عایق رطوبتی !

آب بندی پشت بام

شیب بام

شیب پشت بام یکی از عاملهای مهم در آب بندی صحیح است و چنانچه این مورد بخوبی اجرا نشود تقریبا هر نوع آب بندی را با مشکل مواجه میکند.

شیب بام باید به گونه ای باشد که آب بسرعت از طریق دریچه تخلیه آب به لوله های فاضلاب منتقل شود و در صورتی که این مورد بخوبی اجرا نشود آب میتواند از درز دیوار و یا از طریق نفوذ به دیوارها علاوه بر سقف به دیوارهای طبقه فوقانی ساختمان آسیب برساند.

توجه به جزئیات

در بسیاری از ساختمانهای قدیمی توجه لازم به مواردی مانند پایه های کولر نشده است. در فصل تابسیان که هوا گرم است پایه های داغ کولر براحتی و بویژه در عایق های سنتی فرو میرود و پس از چند سال محل مناسبی برای نفوذ آب به بخشهای زیرین میشود.

آب بندی دیواره های بام

آب بندی بام باید به گونه ای باشد که حداقل 25 سانتیمتر از سطح دیواره محافظ بام را پوشش دهد و نادیده گرفتن این مورد میتواند در آینده باعث دردسرهایی شود.

عایق رطوبتی مناسب برای بام

اگرچه این مورد میتواند تبلیغی برای محصولات نانوشیلد باشد اما باید بدانید که عایق رطوبتی نانو مزایای بسیار زیادی نسبت به عایق های سنتی دارد که از جمله آنها مقاومت در برابر نوسانات گرمایی و اشعه UV میباشد. وزن بسیار کمتر، سهولت و سرعت اجرا و همینطور دوام و ماندگاری بسیار بیشتر مواردی است که همواره باید در نظر داشته باشیم.

در پایان چنانچه قصد آب بندی و عایقکاری بام را دارید، کارشناسان و تیم اجرائی نانوشیلد آماده خدمترسانی به شما عزیزان هستند. با ما تماس بگیرید.

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.