مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

مواد ضد آب مواد ضد آب مواد ضد آب مواد ضد آب مواد ضد آب مواد ضد آب

هفت ماده ضد آب رایج در صنعت

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. همانطور که می دانیم ، عایق کاری رطوبتی می تواند تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. بدون عایق رطوبتی  و آب بندی مناسب ، خانه شما با مشکلات عمده ای روبرو خواهد شد. ضد آب بودن برای بسیاری از موارد حیاتی است. مثلا برای خانه ، وسیله نقلیه شما ، لباس های مختلف و حتی برای قایق خانوادگی عالی است. فقط به یاد داشته باشید که همه مواد ضد آب برای همه اهداف مناسب نیستند. بنابراین ، شما باید اطمینان حاصل کنید که نوع مناسبی از مواد ضد آب را برای نیازهای فردی خود تهیه کرده اید.
انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب .pvc در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.

پلی یورتان

در حالی که انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد ، همه آنها یکسان نیستند. برای بسیاری از افراد ، پلی یورتان بهترین گزینه خواهد بود. پلی یورتان مزایای بی شماری دارد و بسیاری از آنها با گزینه های دیگر قابل جایگزینی نیستند. بنابراین ، شما باید قبل از سرمایه گذاری در وقت یا هزینه خود ، تا آنجا که می توانید در مورد این نوع مواد ضد آب یاد بگیرید. با انجام این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که می توانید بهترین مواد را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید. این ماده غشای ضد آب یکپارچه ای ارائه می دهد. این می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. علاوه بر این ، این ماده ضد آب تمام ترک های مویرگی را پر می کند. این ماده می تواند جذب آب بتن را کاهش دهد. نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که این ماده بالاترین سطح بتن را سخت می کند.این کار را با نفوذ بسیار عمیق سطح انجام می دهد.

در اینجا برخی از خطرات وجود دارد. باید درک کنید که این ماده می تواند خطرناک باشد. اگر این مواد پوست شما را لمس کند ، این خطر وجود دارد که شما اثرات سوئی بر سلامتی داشته باشید. ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. در عین حال ، هنگام استنشاق می توانند خطرناک باشند. این مهم است که به یک متخصص اجازه دهید روند درخواست را انجام دهد. در غیر این صورت ، خود را در معرض خطر قرار می دهید. غشای پلی یورتان مایع را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال ، برای عرشه های عابر پیاده ، مخازن آب ، حوضچه ها ، بالکن ها ، سقف ها ، پل ها ، عرشه های پارکینگ و موارد دیگر از این ماده ضد آب بهره می برند. پلی یورتان یک ماده در اشکال بسیار متنوع است که می تواند برای بسیاری از کاربردها استفاده شود.
غشای پلی یورتان مایع مزایای بسیار متنوعی را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، می تواند به مقاومت در برابر آب کمک کند و باعث ایجاد اتصالات یا نشتی در مناطق خطرناک نخواهد شد. پلی یورتان نسبت به بخار آب تراوا پ است( تنفس پذیر است). که این مسئله خاصیت چسبندگی را برای سطح به طور کامل فراهم می کند. نکته عالی دیگری که راجع به پلی یورتان باید به آن توجه داشت این است که پلی یورتان در برابر روغن ها ، مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی مقاومت می کند. به طور متوسط تخمین زده می شود که این ماده 25 سال یا بیشتر عمر مفید داشته باشد. این اطمینان می دهد که خانه شما برای مدت طولانی محافظت می شود.
پلی یورتان به عنوان مواد ضد آب یا عایق برای پشت بام ساختمان ها تا حدودی گرانتر از بقیه است. در نهایت ، این ماده برای هدف مورد نظر به خوبی کار می کند اما خطرات زیادی در آن وجود دارد. بنابراین ، هنگام سرمایه گذاری در این ماده باید محتاط باشید.

پوشش سیمانی

پوشش سیمانی پودری است که از شن و ماسه ، مواد شیمیایی آلی و معدنی و مواد پایه سیلیس تشکیل شده است. هنگامی که مواد فعال با آهک ترکیب می شوند ، باعث ایجاد واکنش هیدراتاسیون و ایجاد یک مهر و موم ضد آب می شود. بسیاری از کارشناسان این نوع پوشش را ترجیح می دهند زیرا استفاده از آن بسیار آسان است.
همانطور که در بالا ذکر شد استفاده از پوشش ضد آب سیمانی بسیار آسان است. اکثر برند ها توصیه می کنند قبل از استفاده ، پوشش را با مقدار مشخصی از آب مخلوط کنید. برخی از متخصصان از مواد افزودنی اکریلیک برای ایجاد یک پوشش جامد با دوام تر استفاده می کنند.
محصول سیمان را طبق دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده مخلوط کنید. پوشش سیمانی را اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. اگر استفاده از افزودنی اکریلیک را انتخاب کردید ، می توانید این ماده را بعد از پوشش سیمانی اضافه کنید.
سیمان مانند هر نوع محصول ضد آب دیگر دارای مزایا و معایبی است. بزرگترین مزیت این محصول ارائه یک کاربرد آسان است. بزرگترین عیب عدم انعطاف پذیری آن است. این احتمالاً به این دلیل است که سیمان برای شروع انعطاف پذیری زیادی ندارد. در حالی که بتن قابلیت انعطاف پذیری ، خم شدن ، فشرده سازی و کشش را دارد ، اما حداقل است.محصولات ضد آب سیمانی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. افراد حرفه ای از آنها برای ایجاد یک مهر و موم ضد آب بر روی سازه های بتونی ، مانند پایه ها ، دیوارها ، پیاده روها و راهروها استفاده می کنند. می توانید از این نوع ضد آب برای طیف وسیعی از کاربردهای بتنی استفاده کنید. اگر از دستورالعمل های سازنده پیروی کنید ، یک مهر و موم ضد آب با دوام فراهم می کند که برای سالها دوام خواهد داشت.

این محصولات ضد آب همچنین برای تصفیه سازه های نگهدارنده آب ، تونل های بتونی و مخازن و همچنین تاسیسات تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات ضد آب سیمانی به صورت اسپری و مایع موجود است. در واقع بستگی به این دارد که شما از محصول برای چه کاربردی استفاده خواهید کرد ، از این طریق خواهید دانست که کدام نوع را خریداری کنید. سطوح کوچکتر را می توان به راحتی با فرمول اسپری درمان کرد. فرمول مایع برای سطوح بزرگتر بهتر کار خواهد کرد.
هنگام استفاده از پوشش ضد آب سیمانی برای تصفیه مخازن آب آشامیدنی ، باید مطمئن شوید که با استاندارد ANSI / NSF 61 مطابقت داشته باشند که داخل فرمولاسیون مواد سیمانی آن هیچگونه سرب یا ماده سمی خطرناکی استفاده نشده باشد.

رابر EPDM

لاستیک EPDM ماده ای بسیار موثر برای عایق رطوبتی بام یا سقف شماست. این یک ماده لاستیکی مصنوعی است که می تواند برای بسیاری از شرایط استفاده شود. این رابر در کلاس M می باشد که با استفاده از اتیلن و پروپیلن ساخته می شود. در حالی که معمولاً با سیلیکون همراه است ، این دو ماده بسیار متفاوت هستند. لاستیک EPDM در درجه اول برای تهیه یک پوشش ضد آب به بام ها استفاده می شود. برای این منظور بسیار عالی عمل می کند. در وسایل نقلیه نیز استفاده می شود. در این نوع محیط ها از لاستیک برای آب بندی پنجره ها ، تنه ها و حتی چوب ها استفاده می شود.
همچنین می توان آن را در بخاری های وسایل نقلیه ، کولرهای روغن ، پمپ های آب ، ترموستات ها و مکان های دیگر یافت. این ماده توانایی دفع آب را دارد ، اما همچنین می تواند باعث ایجاد سر و صدا در وسایل نقلیه شود. مواد قابل بازیافت و انعطاف پذیر هستند. علاوه بر این ، کارآمد است. به یاد داشته باشید که در دو ضخامت 45 و 60 میل معمولا موجود است. ضخامت انتخابی شما در نهایت باعث تغییر قیمت می شود.

آسفالت لاستیکی شده

یکی دیگر از مواد ضد آب ، آسفالت لاستیکی است. این مواد برای محافظت از ساختمان ها در برابر عناصر رطوبتی عالی عمل می کند. آسفالت لاستیکی گرم برای دو کاربرد خاص بهترین است. اگر با ترکیب های لایه ای رویشی گسترده یا لایه های سقفی فشرده سر و کار دارید ، می خواهید با این مواد همراه شوید. این از مشکلات جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را برای شما فراهم می کند. این مواد گاهی اوقات برای تهیه پوشش ضد آب برای خودروهای RV و مسافران مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد آسفالت لاستیکی چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. به عنوان مثال ، بسیار سخت است.
این می تواند در برابر هر در طبیعت سر راه  قرار می دهد مقاومت کند. به طور همزمان ، بسیار انعطاف پذیر است و نفوذ بخار رطوبت بسیار کم است. این اطمینان می دهد که شما نتایج خوبی خواهید گرفت. این ماده معمولاً برای پلهای ضد آب ، میدان ها ، پارکینگ ها و سقف های تجاری استفاده می شود. هنگامی که روی بتن استفاده می شود ، این ماده می تواند به کاهش ترک خوردگی ، سر و صدا و هیدروپلان کمک کند. همچنین باعث افزایش دوام مواد زیرین می شود. این مواد معمولاً در عرض 3-4 ساعت پس از استفاده خشک می شوند.

ترموپلاستیک ها

یکی دیگر از مواد ضد آب بسیار پرطرفدار ترموپلاستیک است. این ماده ممکن است ارزانترین قیمت موجود نباشد ، اما مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال ، یکی از قوی ترین مواد ضد آب در بازار است. به طور متوسط ، می تواند 50 سال یا بیشتر دوام یابد. این باعث می شود که ماندگاری آن از بسیاری از گزینه های مشابه بیشتر باشد. اگر به درستی گرم شود ، مواد از جامد به نیمه جامد تبدیل می شود. این اجازه می دهد تا یک حرفه ای ورق ها یا پانل ها را روی هم مهر و موم کند. در عوض ، این باعث می شود که ضد آب بودن ترموپلاستیک برای هدف مورد نظر موثرتر باشد. این ماده همچنین دارای الاستومرها است.
این بدان معناست که توانایی مقاومت در برابر ضربه را بسیار بهتر از برخی دیگر از مواد ذکر شده دارد. از خاصیت ضد آب ترموپلاستیک می توان برای بسیاری از اهداف استفاده کرد. برای استارت کار ، این عایق رطوبتی برای بوم های نفتی ، محافظت در برابر نشت آب ، وسایل نقلیه بادی بادی ، آتل ، کیسه های ذخیره سازی و موارد دیگر بسیار مناسب است. این ماده اغلب برای محصولات دارویی نیز استفاده می شود. ترموپلاستیک توانایی نگهداری هوا و مایعات را در بیرون را دارد ، بنابراین برای ایجاد کیسه های ذخیره آب و غذا عالی است.
از این ماده می توان برای پارچه و لباس نیز استفاده کرد. در محیط های صنعتی ، پوشش TPU می تواند به محافظت از چادرها ، مجاری انعطاف پذیر ، پرده ها ، شاخه های لوله و موارد دیگر کمک کند. همچنین معمولاً برای تخته های خرد شده ، خطوط ملک ، چاله های آسانسور ، مخازن ، چشمه ها و عرشه ها استفاده می شود. تنها نکته منفی در مورد این نوع مواد این واقعیت است که هزینه آن کمی بیشتر از سایرین در این لیست خواهد بود. کنار آمدن با آن بسیار دشوارتر است.

غشاهای پایه قیر

مورد بعد ، غشای قیری است. ضد آب بودن قیر برای بسیاری از کاربردها بسیارعالی عمل می کند. این نوع ماده ضد آب برای عایق کاری رطوبتی ساختمانهای تجاری و مسکونی بسیار مناسب است. برای تساخت این نو عایق رطوبتی ، قیر با ماده مخلوط ترکیب می شود. به یاد داشته باشید که قیر آسفالت یا قیر ذغال است. ماده مخلوط معمولاً از مایعات آلی تشکیل شده است که بسیار چسبناک خواهد بود. علاوه بر این ، آنها چسبناک و ضد آب هستند. این باعث می شود مواد برای این منظور خاص بسیار موثر باشند. در عین حال ، باید بدانید که می تواند برای بسیاری از کاربردها مفید باشد. به طور مثال اغلب از آن برای ساخت عایق بام استفاده می شود. این را می توان به عایق های بام بصورت رولی یا ورقه ای یافت.
متأسفانه ، برخی از معایب در رابطه با ضد آب بودن غشای قیر وجود دارد. به عنوان مثال ، باید بدانید که این مواد عمدتا از روغن خام ساخته می شوند. بنابراین ، یک محصول ساختمانی پایدار محسوب نمی شود. نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که این ماده در مناطقی که دمای شدید دریافت می کنند به خوبی کار نمی کند. در معرض دمای شدید و اشعه ماورا بنفش زیاد ، عمر آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین باید بدانید که این ماده قابل احتراق است. این می تواند مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند. هنگام استفاده از این مواد ، برخی از بخارات را آزاد می کند. این بخارات ممکن است در آینده منجر به مشکلات تنفسی شوند.
در حالی که این ماده برای هدف مورد نظر به خوبی کار می کند ، شما باید بسیار مراقب آن باشید. به هر حال ، می تواند برخی از مشکلات سلامتی را ایجاد کند و برای همه مناطق مناسب نیست. این نوع مواد ضد آب بسیار گران نیست. با در نظر داشتن این موضوع ، اکثر مردم توانایی تهیه این نوع مواد ضد آب را دارند.

غشاهای ضد آب pvc

سرانجام ، شما مواد غشایی PVC دارید. این یک ماده معمول برای عایق کاری رطوبتی بام است که از پلی وینیل کلراید ساخته می شود. غشاهای ضد آب pvc در درجه اول برای آب بندی سقف ها استفاده می شود. در ابتدای امر ، این ماده ضد آب است. شما می توانید تضمین کنید که این کار باعث می شود تا آب خارج نشود. همچنین بخار نفوذپذیر است و ثابت خواهد کرد که این یک مزیت بزرگ است. این نوع مواد ضد آب قرار است دارای یک پایه تقویت کننده باشد. پایه به طور معمول از الیاف شیشه یا مش پلی استر ساخته شده است. گرچه عمدتا برای سقف استفاده می شود ، اما معمولاً برای تونل ها ، استخرها و سازه های زیرزمینی نیز استفاده می شود.
شما می توانید از بین غشاهای تقویت شده یا غیر تقویت شده انتخاب کنید. هر دو به یک اندازه مفید هستند. با غشاهای تقویت شده ، دوام بیشتری خواهید داشت. با استفاده از گزینه جایگزین ، انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و می توانید اطمینان داشته باشید که این ماده پاره نخواهد شد. نکته ای که PVC را از موارد دیگر متمایز می کند این واقعیت است که نصب آن بسیار آسان است و دارای طول عمر قابل توجهی می باشد. تنها نقص احتمالی این غشا این است که به رطوبت اجازه می دهد تا از منطقه سقف ساختمان فرار کند.
در پایان ، بسیاری از انواع منحصر به فرد مواد ضد آب وجود دارند. برخی از آنها موثرتر از دیگران هستند. با توجه به این نکته ، باید بدانید که همه آنها یکسان نیستند. بنابراین ، باید کمی وقت و انرژی صرف کنید تا بدانید کدام یک برای نیازهای پروژه فردگرایانه شما بهترین کارایی را خواهد داشت.
 با عایق های رطوبتی امولسیونی این شرکت بیشتر آشنا شوید : عایق های رطوبتی پلیمری نانوشیلد

p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.