مقایسه نانوبام و ایزوگام

در این مطلب به بررسی تفاوت های ایزوگام و عایق رطوبتی پلیمری نانوبام می پردازیم. ایزوگام به دلیل پیشینه زیاد و اثبات عملکرد خویش در زمینه آب بندی طرفداران بیشماری دارد. با پیشرفت علم نوین پلیمرها عایق های رطوبتی جدیدی به بازار عرضه شده که علاوه بر کارایی بالا، نواقص ایزوگام را هم ندارد.

مقایسه عایق پلیمری نانوبام و ایزوگام

در سالهای 1350 تا 1356 کم کم تکنولوژی عایق رطوبتی جدیدی به نام ایزوگام وراد ایران شد و در ایران شروع به تولید آن گردید. ایزوگام به دلیل مزایایی که نسبت به روش های قدیمی تر از خود یعنی آسفالت و قیرگونی داشت به سرعت جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان پیدا کرد. با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پلیمرها و فناوری نانو ، در طی سالهای اخیر نسل جدید عایق های رطوبتی نانو پلیمری پا به عرصه صنایع عایق کاری ساختمانی گذاشته است. عایق های رطوبتی جدید به چند گروه تقسیم می شوند:در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت های ایزوگام و عایق رطوبتی نانوپلیمری مانند نانوبام بپردازیم:
  1. اجرای عایق رطوبتی پلیمری نانوبام بسیار سریع تر و آسان تر از اجرای ایزوگام می باشد. حتی خود شما می توانید مجری عایق رطوبتی نانوبام باشید.
  2. ایزوگام به علت تخریب در برابر نور آفتاب و شل شدن قیر در هوای گرم، معمولا با لایه ای از جنس آلومینیوم یا روکش پلی اتیلن پوشانده می شود. ایزوگام های روکش دار بسیار بیشتر از ایزوگام های ساده در بازار یافت می شوند. در حالی که عایق رطوبتی پلیمری نانوبام به خاطر رنگ سفیدی که دارد، بیش از 90% نور آفتاب را منعکس می نماید و بعلت پایه آب بودن و عدم به کار گیری قیر در این عایق ها، مشکل روانی و شل شدن قیر ندارد و به تنهایی و بدون لایه و روکش مضاعف قابل اجرا و استفاده در سطح بام می باشد.
  3. وقتی ایزوگام کنده یا پوسته شود برای ترمیم موضعی به هیچ وجه استفاده مجدد از ایزوگام صرفه اقتصادی ندارد و امکانش نیز نمی باشد. اما در مورد عایق های رطوبتی نانوبام ترمیم موضعی حتی توسط خود شخص با یک کیلو از عایق نانوبام امکان پذیر خواهد بود. که این مطلب حکایت از اجرای آسان و سریع این عایق ها دارد.
  4. در صورت انقباض و انبساط های ناشی از تغییر دما یا تنش های سازه ایزوگام ممکن است ترک بردارد و پوسته شده و از سطح جدا گردد. در حالی که عایق رطوبتی نانوبام به علت وجود پلیمرهای ترموپلاستیک که در ساختار آن است بسیار منعطف و کشسان عمل میکند و دچار ترک یا پارگی نمی گردد.
  5. عایق رطوبتی پلیمری نانوبام پس از اجرا تمام آب میان بافتی آن تبخیر شده و در نهایت لایه ضد آب تشکیل شده بسیار سبک تر و با ضخامت کمتر از لایه های ایزوگام می باشد.
  6. ایزوگام قابل اشتعال بوده در حالی که عایق رطوبتی نانوبام بدلیل به کارگیری الیاف کندسوز شیشه و عدم استفاده از قیر و مواد نفتی در فرمولاسیون عایق، غیر قابل اشتعال است.
  7. عمر مفید عایق رطوبتی نانوبام به خاطر ماهیت پلیمری به قطع 2 یا 3 برابر ایزوگام می باشد.
p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.