عایق رنگی نما

یکی از قسمت های مهم ساختمان برای عایق بندی نمای اصلی، غربی و شمال غربی آن می باشد. به نماهای غربی اصطلاحا دیوارهای باران گیر گویند. در این مطلب می خواهیم شما را با عایق رطوبتی رنگی نما با پایه پلیمری آشنا کنیم که کار رنگ و آب بندی را همزمان انجام داده و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

عایق رطوبتی رنگی نما

در ابتدا بهتر است کمی در مورد لزوم عایق بندی نما صحبت کنیم: عایق کاری نمای اصلی ساختمان و ضلع های غربی و شمال غربی ساختمان که باران گیر هستند راهی بسیار موثر در جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان می باشد. چرا که نما مستقیما در معرض تماس مستقیم باران و برف می باشد، همچنین در برابر سرما، گرما و نور شدید آفتاب می تواند دچار خرابی، تغییر رنگ و آلودگی سطحی شود. نفوذ رطوبت به داخل سازه علاوه بر خرابی دیوارها، طبله کردن گچ دیوارهای داخلی و بوی نم موجب تخریب تاسیسات داخلی ساختمان و برق کشی ها می شود.
اضلاع باران گیر ساختمان ها عموما سیمان سفید بوده و یا می تواند سیمان سیاه یا معمولی هم باشد. در مناطق با رطوبت بالا عموما روی سطح دیوارهای جانبی ساختمان را ایزوگام می کنند. ایزوگام دو مشکل اساسی دارد که کمتر کسی می تواند به آن بی توجه باشد: 1. ظاهر آن نازیباست و موجب انعکاس شدید نور می شود.2. در سرما ترک می خورد در گرما هم دچار روانی قیر می شود و کارایی آن ضعیف می گردد. به همین دلیل استفاده از عایقی که همزمان کار رنگ آمیزی دیوار را هم انجام دهد مورد توجه ساختمان سازان قرار گرفت. عایق های رطوبتی پلیمری با ساختاری شبیه رنگ، علاوه بر رنگ آمیزی های زیبا و متنوع دیوار خارجی ساختمان را بطور 100% آب بندی می نماید. عایق رطوبتی رنگی نما با ساختار پلیمری و منعطف کاملا آب بند، و با اجرای سهل و آسان می باشد.

نحوه ی اجرا عایق رنگی نما:

عایق رطوبتی رنگی نما بوسیله پیستوله به سرعت اجرا می شود ، هرچند قلم مو نیز می تواند گزینه خوبی برای اجرا در متراژهای پایین باشد.
نکته: اگر دیوار نمای ساختمان سیمان سفید باشد ابتدا یک دست پرایمر پایه آب اجرا می شود سپس عایقرطوبتی رنگی اعمال می شود.

مکانیزم عملکرد عایق رطوبتی رنگی نما:

عایق رطوبتی رنگی نما بر پایه رزین های اکریلیک و بهترین فیلرهای معدنی از جمله تیتان، تالک و کائولن ساخته شده است. رزین های اکریلیک خاصیت آب بندی دارند و وقتی به حداقل دمای تشکیل فیلمشان می رسند با تبخیر آب میان بافتی یک فیلم نازک کاملا مقاوم به آب را تشکیل می دهند. این رنگ یا عایق رطوبتی به دلیل پایه آب بودن بدون بو و سمیت بوده و دوستدار محیط زیست است.

مزایای عایق رطوبتی رنگی نما:

مقایسه ایزوگام و عایق رطوبتی رنگی نما:

  1. ایزوگام برای اجرا نیاز به ابزار آلات خاص خود را دارد. و اغلب همراه با کثیف کاری و آلودگی است. اما عایق پلیمری رنگی نما مانند یک رنگ پایه آب بوده با پیستوله یا قلم مو به سادگی اجرا می شود.
  2. ایزوگام به هیچ عنوان ظاهر زیبایی برای نماهای ساختمان ندارد. اما عایق رنگی نما با رنگ های متنوع و زیبا ظاهر زیبایی به نماهای غربی و شمال غربی ساختمان شما می بخشد و شما می توانید علاوه بر عایق بندی ساختمان، از نقاشان مجرب جهت ایجاد طرح های زیبا روی ساختمان خود بهره ببرید.
  3. ایزوگام معمولا در مناطق بسیار سرد دچار ترک خوردگی می شود. اما عایق پلیمری رنگی نما تحمل 50 سیکل یخبندان را با توجه به ساختار رزین های بکار رفته در آن دارد.
  4. ایزوگام در آفتاب شدید موجب انعکاس نور و گرمتر شدن هوای اطراف ساختمان می شود. که این مشکل در عایق های پلیمری وجود ندارد.
  5. ایزوگام بعلت مواد قیری که در ساختارش دارد در گرمای شدید دچار شل و روان شدن قیر، در نتیجه کاهش کارایی ایزوگام و مشکلات زیست محیطی می شود. اما عایق های رطوبتی پلیمری رنگی نما پایه آب هستن و هیچگونه قیر داخل فرمول آن نیست.
  6. اگرقسمتی از ایزوگام بعد از چند سال دچار تخریب شود کلا باید از ابتدا ایزوگام کرد. اما عایق های رطوبتی رنگی نما با بافتی شبیه رنگ و اجرای آسان بوده و قابلیت ترمیم موضعی خواهند داشت.
  7. ایزوگام عمر مفید حداکثر 10 سال دارد در حالی که عایق رطوبتی پلیمری رنگی نما دارای 30 سال عمر مفید بوده و 10 سال نیز ضمانتنامه شرکتی دارد.
p-129

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر وظیفه آب بندی صحیح و تضمین شده استخر را بر عهده دارد و از آنجایی که در اغلب موارد آب موجود در استخر در تماس مستقیم با پوست انسان و سایر آبزیان است باید موارد بهداشتی را نیز تضمین نماید

p-268

عایق رطوبتی پلیمری

تولید انواع عایق رطوبتی پلیمری جهت مصارف مختلف ساختمانی و صنعتی با بهره گیری از نانوتکنولوژی، کیفیت بسیار بالا و مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت و ماندگاری طولانی.

p-506

تیتان چیست؟

همیشه وقتی صحبت از رنگ سفید در صنایع مختلف می شود نام تیتان اولین ماده ای است که به گوشمان می خورد. تیتان یا همان تیتانیوم دی اکساید ماده ای معدنی در اشکال مختلف آناتاز و روتایل یافت می شود و مهمترین رنگ دانه سفید در صنایع خوراکی، بهداشتی، دارویی و رنگسازی در دنیا می باشد.

p-531

مواد ضد آب

انواع مختلفی از مواد ضد آب وجود دارد. برخی از بهترین و متداول ترین آنها عبارتند از: پلی اورتان ، پوشش سیمانی ، لاستیک EPDM ، آسفالت لاستیکی ، ترموپلاستیک ، غشا های پایه قیری ، و غشای ضد آب pvc. در این مطلب ، در مورد انواع متداول مواد ضد آب ، مزایای آنها هنگام استفاده صحیح بیشتر خواهید آموخت.